16 List

Owsianka bananowa z nasionami chia

Płatki owsiane to świetny pomysł na poranny posiłek, niestety niektórym kojarzy się niesmaczną zupą mleczną, z tego też względu często o nich zapominamy czy celowo pomijamy. Owsianka w ciekawych kombinacjach z owocami czy orzechami może podbić ranek w niejednej kuchni. Płatki owsiane dostarczają sporą ilość błonnika, są dobrym źródłem witamin z grupy B oraz witaminy E, a także magnezu, żelaza, miedzi czy cynku. Białko jest kolejnym składnikiem dla którego warto je jeść, w połączeniu z nabiałem stają się pełnowartościowym jego źródłem. Poniże propozycja owsianki bananowej z delikatnym dodatkiem nasion chia, oczywiście zamiast nasion można użyć orzechów, pestek dyni czy sezamu, każdy dodatek dostarcza innych składników odżywczych.

 

Składniki:

  • Płatki owsiane (6 łyżek/60g)

  • Mleko 2% (1 szklanka/220g)

  • Banan (1 średnia sztuka/120g)

  • Miód (1 płaska łyżeczka/7g)

  • Przyprawa cynamon (szczypta)

  • Nasiona chia (1 łyżeczka/6g)

 

 

Przepis:Płatki zalać ciepłą wodą i odstawić na 15min., do garnka wlać mleko i dodać miód, następnie wsypać odsączone płatki owsiane. Podgrzewając garnek doprowadzić owsiankę do wrzenia, następnie zdjąć z palnika i dodać nasiona chia, dokładnie wymieszać. Gotowe płatki przełożyć do miseczki. Banana pokroić w plasterki i dodać do owsianki, na koniec posypać odrobiną cynamonu.

 

 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe