11 List

Pieczony morszczuk z warzywami i ryżem

Propozycja obiadu dla tych co nie lubią siedzieć za długo w kuchni, trzy produkty z których powstanie pełnowartościowy posiłek. Do przygotowania tego obiadu użyjemy mrożonek i ryżu. Mrożenie należy do najzdrowszych metod przechowywania żywności, ponieważ nie tracimy wartościowych składników odżywczych, a do przechowywania w niskiej temperaturze nie są potrzebne żadne konserwanty.

Składniki (3 porcje):
   • ryż brązowy (1 woreczek/100g)
   • morszczuk mrożony  (3 średnie filety/450g)
   • warzywa mrożone (1 opakowanie/450g), skład: brokuł, fasola szparagowa, cukinia, marchew, kukurydza.
   • oliwa z oliwek (2 łyżki)
   • przyprawa do ryb, skład: warzywa suszone (marchew, pasternak, natka pietruszki), majeranek, bazylia, estragon, koperek, papryka ostra, cebula suszona, gałka muszkatołowa, pieprz czarny, macierzanka, ziele angielskie.
   • pieprz
   • sól (szczypta do ryżu)
   • mieszanka przypraw włoskich, skład: warzywa suszone (cebula suszona, czosnek suszony), sól, bazylia, oregano, tymianek, cząber, chili.


Przepis: ryż ugotować według instrukcji na opakowaniu. Do naczynia żaroodpornego wlać odrobinę oliwy, wsypać mrożone warzywa, dodać mieszankę przypraw włoskich i szczyptę pieprzu, dokładnie wymieszać. Ryba posmarować oliwą i posypać przyprawą do ryb. Filety ułożyć na warzywach i przykryć naczynie drugą częścią (w czasie pieczenia naczynie musi być zamknięte, inaczej danie będzie suche). Piekarnik nastawić na 180oC i piec przez minimum 60min.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe